Правно основание за предоставянето на административната услуга
|
Тарифа за таксите,
които се събират от органите на държавния здравен контрол
и националните центрове по проблемите на общественото здраве
по Закона за здравето - чл. 35
Тарифа за
таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти
в хуманната медицина - чл. 33 |
Цел:
Целта
на настоящата процедура е да укаже реда и условията за издаване
на препис или допълнителен екземпляр (дубликат) на документ,
издаден/издаван от РЗИ – Велико Търново във връзка с предоставянето
на друга административна услуга.
Предмет:
Услугата
може да бъде заявена във връзка с друга вече предоставена
от РЗИ – Велико Търново административна услуга, при която
от РЗИ е бил издаден документ (удостоверение, становище и
т.н.).
Тя може да
се заяви и заедно със заявяването на друга административна
услуга, с която се иска издаването на документ от РЗИ – Велико
Търново (удостоверение, становище и т.н.), в случай че са
необходими допълнителни екземпляри/преписи от документа.
С предоставянето
на услугата се удостоверява единствено истинността на преписа
или на допълнителния екземпляр на документа. Законосъобразността
на документа и спазването на изискванията за издаването му
са предмет на съответните административни услуги, във връзка
с които е бил издаден/се издава документа.
|
Орган, който предоставя административата услуга/ издава индивидуалния
административен акт
|
Регионална
картотека на медицинската експертиза към Регионална здравна
инспекция – Велико Търново или служител, съхраняващ оригинал
на издаден от РЗИ индивидуален административен акт. |
Звено за административно обслужване, приемащо документите
и предоставящо информация за хода на преписката
|
Център
за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ – Велико Търново,
ул. „Никола Габровски” №23; тел. 062 614 331; електронна поща:
office@rzi-vt.bg, с
работно време от 8:30 до 17:00 ч. |
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване
на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими
документи
|
Заявители
Право на
услугата имат всички потребители на административни услуги
на РЗИ – Велико Търново (физически или юридически лица).
Необходими
документи
Заявление
по образец до директора на РЗИ с данни за Единния идентификационен
код на дружеството или кооперацията (ако заявителят е търговско
дружество или кооперация);
Документ
за платена държавна такса.
Вътрешен
ход на административната услуга
Услугата
се заявява по описаните по-долу начини на заявяване на услугата
от настоящата процедура.
Подаденото
заявление или протоколът за устно заявяване се регистрира
в системата за управление на документооборота на РЗИ – Велико
Търново EVENTIS R7.
По
служебен път заявлението/протоколът се предава на директора
на РЗИ – Велико Търново, който резолира до директора на съответната
дирекция, предоставяща услугата.
Директорът
на дирекция насочва преписката към длъжностно лице, отговорно
за предоставянето на услугата.
В
зависимост от искането на заявителя се изготвя:
•
заверен препис от документа – служителят, който съхранява
оригинала, прави копие на искания документ, върху който на
всяка страница изписва: „ВЯРНО С ОРИГИНАЛА” или поставя щемпел
със същия текст, изписва собственоръчно имената и длъжността
си, поставя дата и се подписва. Документът се предава в звеното
за административно обслужване, подпечатва се с печата на инспекцията
и се връчва на заявителя.
•
дубликат или допълнителен екземпляр – подготвя се допълнителен
екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него,
в горната дясна част се изписва ДУБЛИКАТ или съответно ДОПЪЛНИТЕЛЕН
ЕКЗЕМПЛЯР и се представя на директора на инспекцията за подпис.
Документът се подпечатва с печата на инспекцията и се предава
в звеното за административно обслужване за връчване/изпращане
на заявителя по начина, определен от него при заявяване на
услугата.
Забележки:
При
издаване на заверен препис на експертно решение на ТЕЛК, при
загубване или физическо унищожение на ЕР, служителят в РКМЕ
прави копие на оригинала, съхраняван в МЕД и го заверява,
като поставя правоъгълен син печат „Вярно с оригинала - РКМЕ”,
дата и подпис на длъжностното лице от двете страни на документа.
При
издаване на заверен препис на експертно решение на ТЕЛК за
представяне пред РДСП, НАП или други институции допълнително
се вписва и „Да послужи пред ....”
Срок
за предоставяне на услугата: Издаване на заверен
препис или допълнителен екземпляр на документ се извършва
в 7-дневен срок от подаване на заявлението. |
Образци и формуляри
|
Образец
на заявление |
Начини на заявяване на услугата
|
Заявителят подава заявление
по образец в центъра за административно обслужване в РЗИ
– Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23; тел. 062 614
331; всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч.
Услугата
може да бъде заявена и устно, за което длъжностното лице,
приемащо документите съставя протокол, който се подписва от
заявителя и длъжностното лице от ЦАО, което го е съставило.
Заявления
и документи могат да се подават и по електронен път на адрес:
office@rzi-vt.bg. (За
повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”,
„Електронни услуги”
на сайта на РЗИ Велико Търново.) |
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
|
Ниво 2:
Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата
и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни
формуляри на адрес www.rzi-vt.bg в рубрика „Административно
обслужване“, подрубрика „Административни услуги“.
|
Срок на действие на документа/индивидуалния административен
акт
|
Съответен на този за документа, от който е изготвен заверен
препис или дубликат. |
Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на
плащане
|
° Съгласно чл. 33 от Тарифа
за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти
в хуманната медицина: 10 лв.
Забележка:
За издаване на заверени копия на удостоверенията, издавани
във връзка с регистрацията на дрогерии.
° Съгласно
чл.35 от Тарифа
за таксите, които се събират от органите на държавния здравен
контрол и националните центрове по проблемите на общественото
здраве по Закона за здравето: 6 лв.
Начини
на плащане
Горе упоменатите
такси могат да бъдат заплатени по следните начини:
1. Чрез терминално
устройство ПОС в касата на РЗИ (стая 204) с адрес:
гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2 и с
работно време от 8:30 до 17:00 ч.;
2. В брой
– на касата на РЗИ
гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2, стая
204 и с работно време от 8:30 до 17:00 ч.;
3. По банков
път:
IBAN BG16UNCR75273140017801,
BIC UNCRBGSF – Уникредит БУЛБАНК АД, клон Велико Търново. |
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето
на услугата
|
Директорът
на РЗИ.
|
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа
по предоставянето на услугата
|
По реда
и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния
кодекс.
|
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата
|
rzi-vt@rzi-vt.bg
|
Начини на получаване на резултата от услугата
|
Заявителят
уточнява начина, по който желае да получи преписа или допълнителния
екземпляр (дубликат) на документа, при заявяването на услугата.
Той може да избере един от следните възможни начини на получаване:
1. от центъра
за административно обслужване на РЗИ – Велико Търново;
2. чрез лицензиран
пощенски оператор на предварително заявен от него адрес. Разходите
за изпращане са за сметка на заявителя;
3. по електронен
път на предварително заявен от него адрес на електронна поща
при условията и по реда на Закона за електронния документ
и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното
управление;
4. в Информационната
система за сигурно електронно връчване като модул на Единния
портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла
на Закона за електронното управление.
|